Blog

3D nyomtatás a vasútiparban

3D nyomtatott pótalkatrészek a vasútiparban

A vasútipar vállalatai egyre nagyobb ütemben kezdik kihasználni a 3D nyomtatás előnyeit. A vasúti szerelvények életciklusa akár 30 év is lehet, ami nagy próbatétel elé állítja a pótalkatrészeket. Néhány alkatrész a fejlesztés előrehaladtával is változik, ami kihívást jelent a hagyományos gyártási módszerek számára. Az újabb vonatok pótalkatrészei gyakran széles körben elérhetőek. Ha viszont több mint 15 éves vasúti szerelvényről van szó, a kérdés sokkal bonyolultabb. A legtöbb esetben ilyen alkatrészek már nem állnak rendelkezésre, illetve a megfelelő szerszámok sem léteznek. Ezáltal az egyes alkatrészek gyártási költsége nagyon magas és veszteséges mindenki számára, aki részt vesz a folyamatban.

 

A 3D nyomtatás lehetőséget kínál alkatrészek külön-külön vagy kis sorozatban történő gyártására egy költséghatékonyabb módon, továbbá az alkatrészeket közvetlenül az alkalmazásnak megfelelően lehet gyártani. A pótalkatrészek hagyományos gyártási módszerei, például a marás vagy a fröccsöntés drágábbak. Ez részben annak tudható be, hogy a folyamat során nagyobb az anyagveszteség, így a költséghatékonyság érdekében nagyobb darabszámot kell gyártani egyszerre.

 

A 3D nyomtatás alkalmazásával több fronton lehet spórolni, hiszen például kevesebb hulladék anyag keletkezik. Nincs szükség továbbá nagy mennyiségű alkatrész tárolására sem. Arra sem kell várni, hogy a távoli helyeken tárolt alkatrészeket oda szállítsák, ahol szükség van rájuk. A pótalkatrészeket ott gyártják, ahol és amikor szükség van rájuk. Költséghatékonyan tudjuk fejleszteni és méretezni a gyártási hálózatot. Ez akár 90% -kal is felgyorsíthatja a pótalkatrészek gyártását a hagyományos módszerekhez képest.

 

Vasúti szabványosítás

 

Még a legegyszerűbb esetekben is számít az alapanyag, amelyekből az alkatrészek készülnek. A vasúti járművekben használt összes anyagnak meg kell felelnie az MSZ EN 45545-2 szabványnak. Ennek célja a lehető legmagasabb szintű biztonság elérése tűz esetén. A szabványnak megfelelő anyagok széles választéka létezik. A különböző anyagok minősítése eltérő, azaz az alkalmazás követelményeinek megfelelően választják ki az anyagot.

 

vasúti szabványok

 

A vasúti járműveket a tervezésükkel és működésükkel összefüggő tűzveszélyességi szinteknek megfelelően osztályozzák. A három veszélyességi szint: HL1, HL2 és HL3, a HL1 a legalacsonyabb, a HL3 pedig a legmagasabb követelmény.

 

miniFactory technológia, tökéletes választás a vasút számára

A miniFactory az alapanyag gyártókkal és az OEM-ekkel együttműködve azon dolgozik, hogy megtalálja a megfelelő anyagokat a különböző alkalmazásokhoz, sőt optimalizálja a folyamatot bizonyos anyagokhoz. A miniFactory műszaki csapata sokéves tapasztalattal rendelkezik a gyártási folyamat optimalizálásában a különböző típusú anyagok és alkalmazások számára. Szakmai partnereikkel, amilyen a FreeDee is, hatékonyan tudják biztosítani rendszereik gyors és egyszerű telepítését és technikai támogatását. A miniFactory Ultra all-in-one rendszer lehetővé teszi, hogy zökkenőmentesen integrálja a 3D nyomtatást a termelési folyamataiba, amint bekapcsolja a hálózati kapcsolót.

 

A miniFactory Ultra 3D nyomtató több különféle MSZ EN 45545-2 tanúsítvánnyal rendelkező anyag nyomtatására képes. Például a PA és a PC alapú anyagoktól egészen a nagy teljesítményű anyagokig, mint az ULTEM9085 és a PEKK. A nyomtató 250 °C-os fűtött, jól szigetelt kamrája optimális és konzisztens környezetet biztosít az alkatrészek gyártásához. A készülék szervo vezérelt technológiája a gyártás megismételhetőségét és megbízhatóságát egy teljesen új szintre emeli. Nem számít az alapanyag nehézsége, az Ultra 3D nyomtató minden alkalommal ugyanolyan magas minőségben és megismételhetőséggel nyomtat.

 

A miniFactory által fejlesztett AARNI folyamatfigyelő szoftver felhasználható a pótalkatrészek gyártási folyamatának minőségellenőrzésében és tanúsításában. Miután a gyártó egy alkatrészt tesztelt és jóváhagyott használatra, az Aarni képes a minőségellenőrzésre, biztosítva, hogy a pótalkatrész gyártása továbbra is a gyártó által jóváhagyott eljárás szerint történjen. A folyamat egységessége a megbízható gyártás és az alkatrészek azonosságának kulcsa. Ez egy jelentős tényező a vasúti pótalkatrészek gyártásában.

 

Az Aarni programmal az alkatrész legfontosabb paraméterei vizuálisan megtekinthetők. A nyomtatott alkatrészhez külön gyártási riport is letölthető. Az Aarni rendszer teljes szinkronban működik az Ultra 3D nyomtatóval, valamint felhasználható az alkatrészek tanúsításában.

 

Példák a miniFactory Ultra-val 3D nyomtatott vasúti pótalkatrészekre

 

szenzortartó

Ez az szenzor konzol könnyű, all-in-one integrált, beleértve a vezetékek fedelét és a rögzítő menetet. Komplex geometriájú, amelyet hagyományos gyártási módszerekkel, összetett öntőformák használata nélkül nem lehet gyártani. Az alkatrész mérete 16 x 11 x 6 cm, és az előállításának költsége 25 €/db az ULTEM AM9085F anyagból.

 

3d nyomtatott ULTEM szellőző

Ez a szellőző rács optimális a légáramlást és rápattintható rögzítést tesz lehetővé. Ezt az alkatrészt rendkívül nehéz gyártani, és nagy mennyiségű anyaghulladékot termelne. Az additív gyártás jelentősen csökkenti a költségeket. Alkatrész mérete 32 x 10 x 3 cm, és az alkatrészenkénti költség 55 € az ULTEM AM9085F anyagból .

 

akkumulátor fedél

Az akkumulátor fedele PEKK-ből készült. A PEKK egy MSZ EN 45545-2 minőségű anyag, rendkívül jó kémiai és mechanikai tulajdonságokkal, ami jó választás ehhez az alkalmazáshoz. Ezt a burkolatot hagyományos módszerekkel is könnyű elkészíteni, additív gyártással azonban nincs anyaghulladék, így az alkatrészenkénti költség lényegesen alacsonyabb. Alkatrész mérete 12 x 10 x 3 cm, és a költsége 90 €/db PEKK-A-ból .

 

Önnek is szüksége lenne nagy hőállóságú, ellenálló alkatrészek 3D nyomtatására?

Vegye fel velünk a kapcsolatot és tesztelje a miniFactory Ultra 3D nyomtatót!

 

minifactory termékismertető letöltése

0