A jövő autógyártása: A Bosch Nikon SLM fémnyomtatóval gyorsítja az alkatrészgyártást

A Bosch egy új  NXG XII 600 fémnyomtatót telepített a Nikon SLM Solutions-tól egy 6 millió eurós beruházás részeként (Forrás: Bosch).

 

A Robert Bosch GmbH közel 6 millió eurót fektetett be additív gyártási üzemébe Nürnbergben, Németországban. A bővítés részeként a vállalat egy új NXG XII 600 12 lézersugaras porágyolvasztásos (PBF-LB vagy SLM) additív gyártóberendezést választott. A fémnyomtató beruházás fő célja a gyorsabb alkatrészgyártás és a piacra kerülési idő csökkentése.

 

„Gyorsabbak akarunk lenni a hagyományos gyártási folyamatokhoz képest és az additív technológiát arra használjuk, hogy a termékeket gyorsabban juttassuk el a piacra” – mondta Jörg Luntz, a nürnbergi üzem műszaki vezetője. „Még ma is csak kevés vállalat képes ipari léptékben gyártani úgy, ahogyan a Bosch. Most egy újabb lépést teszünk előre, és a fém 3D nyomtatást elhozzuk az autóipari sorozatgyártás szintjére.”

 

A por eltávolítása Solukon rendszerrel történik (Forrás: Bosch).

 

Az új NXG XII 600 felgyorsítja a fejlesztési ciklusokat, különösen a fémalkatrészek esetében, amelyek hagyományos gyártási eljárásokkal hosszú időt vehetnek igénybe. A vállalat közlése szerint az új berendezés akár ötször gyorsabban tud gyártani, mint a korábbi fémnyomtatóik.

 

„A Bosch továbbra is elkötelezett Németország, mint ipari helyszín iránt, és jelentős összegeket fektet be itt. Új technológiák bevezetésével üzemeinkben jelentős értékesítési potenciált biztosítunk” – mondta Klaus Mäder, a Bosch Mobility üzletág operációkért felelős igazgatósági tagja, aki a vállalat világszerte működő üzemeiért is felel.

 

Ez teljesen új lehetőségek előtt nyitja meg az utat – nemcsak az autóiparban, hanem számos más iparágban, például az energia- és repülőgépiparban is.

 

„A fémalkatrészek gyártásának gyorsabbá és termelékenyebbé tételével ez az új létesítmény növelni fogja versenyképességünket” – mondta Alexander Weichsel, a nürnbergi üzem gazdasági igazgatója. „A 3D nyomtatóval történő gyártás nemcsak a fenntarthatóságot növeli a termelésben, hanem lehetővé teszi a Bosch számára, hogy rugalmasan reagáljon a sorozatnagyságok ingadozásaira.”

 

A Bosch szerint az üzem mérete és technológiai képességei széleskörű alkalmazásokat tesznek lehetővé, beleértve a hidrogéntechnológiához szükséges alkatrészek, elektromos autók motorházainak, e-tengelyeket és motorblokkok 3D nyomtatását (Forrás: Bosch).

 

A Bosch az additív gyártás előnyeit egy tipikus motorblokk tervezésével és gyártásával illusztrálja. Hagyományos gyártási eljárásokkal akár három évig is eltarthat, mire egy motorblokk eljut a tervezéstől a sorozatgyártásig; csak az öntőforma elkészítése akár tizennyolc hónapot is igénybe vehet. Mivel additív gyártásnál a 3D modelleket közvetlenül lehet a fémnyomtatónak továbbítani, az első motorblokk néhány nap alatt elkészült. A Bosch szerint a nürnbergi üzem teljes kapacitással évente körülbelül 10 000 kg fém alkatrészt lesz képes fémnyomtatással előállítani.

 

A fémnyomtatás területén úttörő szerepet betöltő Nikon SLM Solutions hazai forgalmazója a FreeDee. Érdeklődés esetén forduljon bizalommal szakértőinkhez!

0